location-icon

ul. Kard. St. Wyszyńskiego 2B, 15-888 Białystok

contacts-icon

+48 85 871 00 49
inwestycje@aventusgroup.pl

location-icon

ul. Kard. St. Wyszyńskiego 2B, 15-888 Białystok

contacts-icon

+48 85 871 00 49
inwestycje@aventusgroup.pl

Employer Branding a wizerunek firmy

To był ciekawy rok dla branży. Kolejny zapowiada się równie interesująco. Rynek czeka na pewno większa konsolidacja i wiele nowych wyzwań. Główne z nich to: wzrost inwestycji w FinTech, nowy milenijny klient oraz rozwój platform peer-to-peer. Jednak jednym z największych wyzwań dla branży w 2017 roku będzie dalsza, wspólna praca nad wizerunkiem całego sektora poprzez kampanie społecznie oraz działania z zakresu employer brandingu. 

Według Richarda Bransona kluczem do sukcesu firmy są „ludzie, ludzie, ludzie”. To motor każdego biznesu. Patrząc na rozwój spółki Aventus Group, pośrednika pożyczkowego Pożyczka Plus i Smart Pożyczka, nie sposób się z tym nie zgodzić. Kilka lat temu, gdy firma wchodziła na rynek oczywiste było, że to fachowość, wiedza i zaangażowanie pracowników będzie najlepszym fundamentem, który pozwoli zbudować silną i dynamiczną firmę, udzialającą szybkich pożyczek online. Dziś największym wyzwaniem jest zarządzanie i komunikacja w tak licznym zespołem, który w ciągu ostatniego roku powiększył się niemal dwukrotnie.

Employer Branding: dlaczego warto?

Silna marka pracodawcy to niższe koszty rekrutacji, mniejsza rotacja i większe zaangażoewanie pracowników. To wszystko przelicza się na pieniądze. Stąd tak ważne są działania z zakresu employer brandingu, szczególnie w pożyczkowej branży, w której dbałość o wizerunek, zarówno wśrd klientów, jak i pracowników ma ogromne znaczenie. Dla firm z pożyczkowego sektora, w najbliższych latach będzie to jedno z większych wyzwań.

A jakie działania mogą pomóc w budowaniu silnej marki pracodawcy? Przykładowo, Aventus Group Sp. z o. o. aktywnie współpracuje z białostockimi uczelniami. Ostatnio eksperci firmy uczestniczyli w Targach Pracy organizowanych przez uniwersytet w Białymstoku. Poza ofertą staży i praktyk studentom został zaproponowany cykl warsztatów z budowania silnej marki osobistej. Pracodawcy często inwestują w świeżo upieczonych, ambitnych absolwentów. Dla studentów jest to szansa zdobycia pierwszych, niezwykle cennych doświadczeń zawodowych. Z kolei dla firmy jest to możliwość pozyskania dobrze rokującego na przyszłość pracownika.

Mając na uwadze, że na rynek wchodzi nowe pokolenie Y, warto sięgać również po innowacyjne sposoby komunikacji. I tak, jako jedyny pośrednik pożyczkowy w Polsce, Aventus Group uruchomiła swój profil na Instagramie. Głównym bohaterem są tu pracownicy – ich historie i sukcesy oraz wszelkie wydarzenia, których są częścią.

Pracownik twoim najlepszym PR-owcem

Według raportu Employer branding w Polsce, opublikowanego przez HRM Institute wynika,  że zaledwie 9% spośród 349 przebadanych firm posiada w swojej organizacji dział employer brandingu. Pytanie, jak ta statystyka przedstawia się w branży pożyczek online? Czy stategie komunikacji uwzględniają działania z zakresu EB? Czy mamy świadomość, że im firma lepiej traktuje obecnych, ale i tych potencjalnych pracowników, tym lepiej wypowiadają się na nasz temat? Jeśli pracownik nie będzie miał o nas dobrej to na własne życzenie fundujemy sobie czanry PR i negatywne opinie w social mediach.

Przede wszystkim wizerunek

Branża pożyczek pozabankowych od wielu lat usilnie walczy o swój wizerunek. Nie pomaga tu niestety fakt, że na rynku nie brakuje nieuczciwych podmiotów działających często niezgodnie z prawem lub na jego granicy. Mimo, że jest to zjawisko marginalne, niestety odbija się szerokim medialnym echem. Tym samym rzutuje na wizerunek całego pożyczkowego sektora. Stąd tak ważne jest zaangażowanie firm w społeczną odpowiedzialność biznesu oraz działania z zakresu EB. Lepsze postrzeganie marki wpływa bowiem na większą lojalność klientów, pracowników i innych interesariuszy. Potwierdzają to najświeższe badania Barometr CSR 2016, przeprowadzone przez CSR Consulting i Maison & Partners. Wynika z nich, że aż 72 proc. Konsumentów deklaruje, iż społeczne działania wzbudzają ich pozytywne odczucia wobec firm. To o 10 pkt proc. Więcej niż dwa lata temu.

Pomagaj i zyskuj lojalność pracowników

Według badań organizacji Business in the Community firma, która stwarza sprzyjające warunki dla wolontariatu zyskuje to, że pracownicy są po prostu z niej dumni. To również skuteczniejsza aniżeli imprezy integracyjne forma „team building”. Te same badania pokazują, że aż o 2/3 wzrasta przywiązanie pracowników do firmy, która pomaga potrzebującym i realizuje liczne programy społeczne. Nie wymaga to dużych zasobow finansowych, ani ludzkich. Przykładowo, w firmie Aventus Group ogrom działań CSR opiera się na naturalnym zaangażowaniu pracowników. Mają duże pole do popisu. I tak, w tym roku w ramach wolontariatu pracowniczego cały zespół firmy zaangażował się w akcję „Szlachetna Paczka”.

 

Źródło: „Promeritum” 2017, nr 6, s. 40-41.